субота, 10. јануар 2015.

Kutije preuređene daškom romantike (i dekupaž tehnikom, naravno :) )

   Uz ovakve motive ni muzika ne može biti drugačija, nego romantična i tugaljiva, pa vam preporučujem da dok čitate i razgledate ovu zabilješku odslušate i ovu divnu stvar: https://www.youtube.com/watch?v=a_Am4cHMBKM&feature=fvwp&NR=1


   Elem, prošle godine sam dobila dvije stare kutije iščačkane iz neke ostave i želju da ih podmladim i vratim u život i funkciju. Ideja je bila da budu prefarbane u bijelo, osjenčene nježnim bojama i dekupažirane cvijetnim motivima, bez pretjerivanja i kiča. S obzirom da i sama volim vidjeti takve kutije, lako smo se sporazumjele. :)


    Kutije su očigledno dio kompleta,jer su imale iste gravure i lak; samo su različitih dimenzija. Lak je bio onaj tvrdokorni, sjajni, kakvim se nekad lakirao namještaj. Ne moram ni napomenuti koliko je teško to ručno ukloniti, bez obzira to dimenzije kutija niju velike. :D No, drugačije se nije moglo farbati, pa sam ošmirglala čitav taj dio sa lakom; prvo grubljim,a zatim finijim šmirgl papirom.


    Pošto mi je na gornjoj strani trebala ravna površina zbog dekupaža, tu sam skinula čitav sloj koji je bio u duborezu. Onaj dio sa strana sam ošmirglala tako da se skine lak, ali ne i sve šare. Ostavila sam ih da se vide, iako znatno manje od prvobitnog oblika - više da  se primijete uz sasvim blago sjenčenje kasnije.


     Unutrašnjost kutija nije bila lakirana, ali je bila premazana nekom žutom bojom - pretpostavila sam da je to bajc. Unutra je nešto teže šmirglati zbog svih tih uglova i spojeva, pa je taj žuti sloj koji se očigledno dobro upio u drvo ponegdje i ostao kao sasvim blijeda sjena. Mislila sam da će se lako prefarbati, ali na kraju mi je to zadalo poprilično muke. JESTE se lako prefarbao, ali kada sam poslije sušenja farbe prelakirala akrilnim lakom, sav taj žuti višak je isplivao na površinu. :/ Sjetila sam se da sam pročitala da se bajc tako ponaša ako se lakira i strpljivo sam ga tapkala papirnom maramicom kada bi se pojavio. Na kraju ga više nije bilo, srećom.


   Poslije šmirglanja sam, dakle, obje kutije prefarbala bijelom akrilnom bojom 2-3 puta. Poslije svakog farbanja sam, naravno, ostavila da se potpuno osuši i blago prešmirglala papirom sitne granulacije. Unutrašnjost sam ofarbala u nježno roze, da bi bila u skladu sa idejom koju smo imale, a i motivima ruža koje sam odabrala da dekupaž.
   Salvete sam iscjepkala da bi se lakše stopile prilikom lijepljenja. One sitnije, koje sam koristila za bočne strane, izrezala sam makazama da ih ne bih oštetila.


   Koristila sam dekupaž ljepilo sa kojim mi je najlakše raditi i veće i manje površine. Na obje kutije sam, s obzirom da su i dalje trebale biti komplet, odabrala iste motiv ruža, s tim što sam na manju stavila samo jedan dio, da ne bude pretrpano.
   Poslije sušenja zalijepljenih salveta, osjenčila sam ivice ružičastom bojom, istom kojom sam i utisnula otisak prigodnog pečata na jednu od kutija. Da ne bi bilo previš sterilno, na neke dijelove kutije sam stavila i blijedu šaru pomoću šablona.


  Unutrašnjost obje kutije sam takođe uredila pomoću šablona. Kako je osnovna podloga bila roze, za farbanje preko šablona sam iskoristila tamniju nijansu iste boje. Odabrala sam ruže, da bih povezala unutrašnjost i motive sa vanjskih strana kutije.



     Poslije potpunog sušenja boja i ljepila za dekupaž, sve sam prelakirala akrilnim lakom...tri puta. I opet isto pravilo - čekajući da se svaki sloj potpuno osuši prije narednog lakiranja.


   Na kraju sam dobila ovaj rezultat, koji je na prvom mjestu (valjda i najvažnijem :) ) zadovoljio naručioca, a na drugom i mene, jer se zaista lijepo posložilo. Velika je razlika između prvobitne izrade sa onom tamnom bojom i pomalo grubim duborezom i ovih kutija nježnog, romantičnog izgleda.


   Poseban akcenat je ovim bravicama ( nekad su imale i upotrebnu funkciju), koje su se srećom dobro očuvale i uklopile u novi izgled.


   Koliko god da je preuređivanje teže od uređivanja nekog novog predmeta, rezultat na kraju je nekako mnogo bolji i draži. :) Možda zbog truda uloženog da se stvori potpuno novi predmet, a možda i zbog toga kontrasta između novog i starog koji nikad ne ode na štetu novog izgleda. :)


   Zavirite u svoje ormare, podrume, tavane...kod svakoga ima bar poneka stvarčica koja čeka da dobije novi izgled ili funkciju. :)


  A podsjetite se i kako sam preuredila neke druge stvari - na primjer ovaj drveni vojnički sanduk:
http://handmadebygordanal.blogspot.com/2014/01/preureivanje-drvenog-sanduka.html
ili ovu staru kačicu:
http://handmadebygordanal.blogspot.com/2014/05/jos-malo-o-dekupazu-na-kacicama.html
Ili, možda, ovaj glineni ćup. :) :
http://handmadebygordanal.blogspot.com/2014/01/preureivanje-glinenog-cupa.html


12 коментара:

  1. Draga Gordana, pa ovo zaista izgleda maestralno!
    Kutije su stvarno božanstvene, ne umem da opišem svoje oduševljenje. :)
    Svaka čast!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala mnogo! :)
      Drago mi je da su ti se svidjele. Na ovaj način se mogu napraviti zaista lijepe stvari. :)

      Избриши
  2. Malo je reći da sam oduševljena!
    Kutije prekrasno izgledaju, baš imate zlatne ruke :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Ajna. :)
      Da, uloženo je mnogo truda, ali i ljubavi da bi rezultat bio dobar naposlijetku. :)

      Избриши
  3. Poštovanje, zanima me da li je dovoljno kutiju od mdf-a obojiti akrilnom bojom, nece se brisati? Hvala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da je svakako trebate prelakirati na kraju. Akrilna boja se neće brisati tek tako i ako je ne prelakirate, ali je prelakiranu mnogo lakše održavati brisanjem vlažnom krpom; takođe će je lak štititi od ogrebotina i prljanja.

      Избриши
    2. Koji lak mi preporučujete? Hvala najljepše na odgovoru!
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Ja dugo koristim EcoLak jednostavno jer mi je on dostupan, a prilično je dobar. :) Koristite samo providne akrilne lakove; izbjegavajte one za čamce i slične specifične lakove jer vremenom požute.
      Dobar izbor je i akrilni lak u spreju pošto se ravnomjernije nanosi, ne ostaju tragovi četke,a često su i predmeti bolje zaštćeni takvim lakovima.

      Избриши