недеља, 5. јануар 2014.

Preuređivanje glinenog ćupa

   Da bi i ova godina bila, ako ne bolja, a ono bar podjednako uspiješna, prvi post u njoj će biti tutorial posvećen preuređivanju glinenog ćupa. Dobila sam ga na dotjerivanje po slobodnoj volji. 
   Zapravo ne znam kako se ovakva posudica zove, pa sam je nazvala ćup, iako to nije. :D Visine je oko 30 cm, grublje strukture, neravnih ivica. Rađen je za praktičnu upotrebu - prikupljanje smole iz drveća, pa nije bilo ni bitno da bude i estetski uređen. Međutim, sadašnji vlasnici su željeli da ostatak svoga vijeka provede dotjeran na polici. :)

  Prvo što je bilo potrebno uraditi je čišćenje, kao i kod svih predmeta koje pripremamo za farbanje. Time se uklanjaju eventualne masnoće, naslage, prašina i sve ostalo što bi kasnije moglo uticati na postojanost boje i laka. 

  Sledeći korak je bilo pravljenje 3D šare šablonom marke Cadence (kupljen u Tugri, Sarajevo). Obično se koriste posebne struktur paste za tu namjenu, ali ja koristim nešto jeftiniju i sasvim dobru glet masu za drvo marke JUB. Prvo se šablon fiksira na odabrano mjesto ljepljivom trakom (koristim onu papirnu, nema potrebe za jačom), pa se špahtlom nanese deblji sloj glet -mase. Pošto ovi šabloni nisu debeli, tj. nisu namjenski za 3D, treba nanijeti sloj koji prelazi njegove ivice za nekoliko milimetara. Sloj ne mora biti potpuno ravan. Dok je masa još nestvrdnuta, lagano odlijepiti i odvojiti šablon od površine. Sačekati da se dobro osuši, pa lagano ošmirglati oštre i neravne ivice motiva do željene debljine. Ponovila sam to sve i na suprotnoj strani. :)
  
   Cijelu površinu, izvana i iznutra, prefarbala sam ljubičastom akrilnom bojom u različitim nijansama. Pošto je sama struktura posudice neravna i boje sam prilagodila takvoj površini. Naknadno sam i posvjetljivala i sjenčila neke dijelove. Dio sa šablonskim reljefom sam natapkala bijelom bojom, kao i prostor namijenjen za dekupaž. Ostavljeno je da se osuši.




   Na dvije strane posudice sam dekupaž tehnikom zalijepila motive sa ružama; nekako su mi se uklapale uz sve to. Kao što radim vrlo često, umjesto dekupaž ljepila koristila sam razrijeđen drvofiks.

   Poslije sušenja nalijepljene salvete, cijeli ćupić sam prelakirala akrilnim lakom nekoliko puta, unutra i izvana, svaki put sačekavši da se jedan sloj osuši.

   Na kraju je to izgledalo ovako:

  Sticajem okolnosti, ruža koja je poslužila kao model, bila je slična onima sa ćupa. :)

  Osvježite svoje stare, zaturene predmete koje čuvate zgurane po podrumima, tavanima. Uvijek mogu dobiti svoju novu namjenu, nekad samo dekorativnu,a vrlo česti i upotrebnu. Što ne znači da pri tom ne mogu i dobro izgledati. ;)

   

2 коментара:

  1. Predivan tutorijal. Tako jednostavne stvari, bez mnogo mackarija - a tako lep ukras! Svaka čast, Gogo

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Jasminka :)
    Najbolje je kada je što jednostavnije. Naravno, ima nekih tehnika sa zaista fantastičnim efektima, za koje ipak treba više vremena, ali ne treba pretjerivati. Ponekad je, naročito za ove manje predmete, bolje ići na par detalja i neki minimalizam. ;)

    ОдговориИзбриши