недеља, 2. април 2017.

Vaskršnja dekoracija - dekupaž na drvenom jajetu


    Još samo nekoliko sedmica dijeli nas od Vaskrsa i pravo je vrijeme da se pozabavimo radom na dekoracijama sa tom temom. Proljeće se KONAČNO razmahalo i prilično je podsticajno za sve kreativne radove, bilo da ste od onih koji vole šarenilo i raznovrsnost motiva, bilo da ste za svedenije i ozbiljnije boje i teksture.
    Ako ste od onih koji radije pogledaju video, umjesto da čitaju, za vas sam spremila i video na mom Youtube kanalu:


    Kako nisam posebno vješta u ukrašavanju kokošijih jaja, rado sam se posvetila uređenju jednog drvenog. :) Kupila sam ga na pijaci i najveći problem je bio koje boje i motive odabrati!


    Na početku je to standardno bojenje bijelom akrilnom bojom kao priprema za lijepljenje salvete.


    Dok se boja sušila, pozabavila sam se izborom motiva za lijepljenje. Odabrala sam dvije ptičice koje su se savršeno uklopile u temu, a i odgovarale su veličinom. Sa izrezanog dijela salvete sam odvojila gornji sloj, pošto se SAMO on lijepi na podlogu.


    Četkicom umočenom u dekupaž ljepilo sam premazala motive prislonjene na podlogu.


    U ovom slučaju nije važno što je salveta izrezana,a ne iscjepkana da bi se bolje stopila sa podlogom, kao što najčešće radimo u dekupažu. Ovaj put je planirano da se preko ivica salvete nanese reljefna pasta koja će svakako prikriti taj vidljivi prelaz.


   Pomiješala sam akvamarin i tamnoplavu akrilnu boju i dobila neku divnu nježno plavu. Sunđerom sam je utapkala po čitavoj bijeloj podlozi prelazeći djelimično i na salvetne motive, da se bolje uklope u okolinu. Ponegdje sam dodavala i samu akvamarin, a ponegdje i malo tamniju plavu, da bi sve bilo blago prošarano.


    Kada se boja osušila, reljefnom pastom sam oko ivica motiva iscrtala borduru. Moram priznati da nisam najvještija u tome, ali i da nije tako loše ispalo na kraju. :)


    DODATNI SAVJET: za lakše bojenje jajeta i svih oblik predmeta, poslužiće kotur od selotejpa na koji takav predmet može da se smjesti, a da se ne prevrće.


    Kada se reljefna pasta stvrdnula, plavu podlogu sam isprskala bijelom akrilnom bojom. Najjednostavniji način za to je sledeći: na staru četkicu za zube nanijeti akrilnu boju (može se i razrijediti sa MALO vode) i prelazeći prstom preko zubaca usmjerenih ka predmetu boja će prskati u sitnijim tačkicama ili linijama (ako ste nanijeli više boje).


    Istu stvar sam ponovila i sa tamnosmeđom bojom.


    Metalik srebrnom bojom sam pomoću tankoga kista naglasila neke detalje na pticama, a zatim takođe ponegdje pošpricala i istačkala kistom.


    Nakon što se sve osušilo, čitavo jaje sam dva puta prelakirala lakom sa visokim sjajem. 


Ostalo je još samo da se jaje ušuška u jedno staro gnijezdo pronađeno u žbunu iza kuće.


     Nebrojene su mogućnosti uređenja drvenih jaja, od izbora boja i motiva do oslikavanja, dekupažiranja, lijepljenja perja, cirkona, vunice i koječega. Vrlo su lijepa kao projekti za rad sa djecom, ali i kao pokloni ili dekoracije u našim domovima.


    Dekupaž možete raditi i na običnim jajima, s tim što, ako želite da budu jestiva, umjesto akrilnih boja, lakova i ljepila koristite umućeno bjelance za lijepljenje i boje za jaja.


U jednom od narednih postova pozabaviću se uređenjem stalka za jaje - čuvarkuću, pa ako želite saznati još nešto, pratite. ;)


Takođe se možete prisjetiti još jednog od mojih tutorijala vezanih za temu Vaskrsa, u kojem sam preuređivala drvenu dekorativnu daščicu, takođe dekupaž tehnikom, na OVOM linku.


Više mojih radova možete pogledati u albumima na mojoj FB stranici: Handmade by GordanaL


    Družite se i dalje sa mnom uz sledeće projekte na Decor In portalu na kojem možete naći još mnogo divnih prijedloga i savjeta kako uljepšati svoj dom. Ako želite da se okušate u sličnim preuređenjima, sav potreban materijal ćete pronaći u Hobby Art centru u Sarajevu, kao i dodatne savjete za njihovo korištenje.

Нема коментара:

Постави коментар