недеља, 20. август 2017.

Poslužavnik sa francuskim motivima

    Još jedan predmet je završio pod preuređivačkim četkicama i sunđerima i nastavio život sa potpuno drugim izgledom. Ovaj put pozabavila sam se poslužavnikom koji mi je ustupio Hobby Art centar, a na kraju radova izgledao je ovako:


    Poslužavnik je od medijapana, pa je pogodan za obradu različitim hobi materijalima. Ja sam koristila akrilne boje i lakove, reljefnu pastu, rižin papir i silikonske pečate. A krenula sam standardnom procedurom, bojenjem sredine svijetlom bojom. Ovaj put to je bila tamnija mliječno bijela nijansa akrilne boje.


   Ivice sam zbog manje mrljanja bojila četkom, a ostatak površine valjkastim sunđerom da bi se boja lijepo izjednačila i da bih izbjegla vidljive poteze četke. Bojila sam dva puta da se sve izjednači. Naravno, poslije prvog sloja boje sačekala sam da se sve osuši prije sledećeg nanosa. Svijetla boja kao osnova je neophodna zbog kasnijeg lijepljenja rižinog papira. On je djelimično providan, pa se odštampani motiv ne bi lijepo istakao na tamnijoj boji podloge.


    Bočne strane poslužavnika sam odlučila obojiti u crno, pa sam unutrašnje ivice zaštitila molerskom trakom da ih tamna boja ne bi umrljala više nego što je planirano. Prednost rada sa ovom trakom je što se lako odljepljuje i ne oštećuje boju podloge na na koju je nalijepljena. Korisna je i kada pravimo pruge i različite šare.
   I ove površine sam takođe bojila dva puta, zbog intezivnosti i izjednačavanja crne boje.


    Poslije sušenja bočnih strana, opet sam se vratila onoj središnjoj. Taj dio posla je bio nešto kreativniji od onoga osnovnog bojenja. Miješajući oker i tamno smeđu boju nijansirala sam podlogu potpuno proizvoljno. Da bih smanjila intezitet boja i da bi se razmazivale baš onako kako sam zamislila, razrijedila sam ih vodom. Što više vode dodajete uz boju, ona će biti providnija. To mi je trebalo za razmrljani efekat kakav sam željela da postignem. Mjestimično sam poslužavnik poprskala tim istim bojama tako što sam oštriju četkicu umočila u boju, pa prelazeći prstom preko same četke kapljice usmjeravala tamo gdje sam željela.


    Sunđerom sam na nekim mjestima napravila okrugle otiske. Na ivicama sam svijetle površine sjenčila manje razrijeđenom bojom.


    Za kraj sjenčenja sam ostavila crnu boju koju sam takođe malo razrijedila, pa je nanijela uz same ivice ravne podloge.


   Dok se sve to sušilo, pozabavila sam se pripremom rižinog papira za lijepljenje. Izrezala sam četiri motiva približno iste veličine.


    Ivice papira sam spalila na plamenu svijeće, da bi dobile nagoreli izgled. Neke sam spalila malo više, neke manje - uglavnom po potrebi da bi se uklopile u zamišljeni redoslijed na poslužavniku, ali i pazeći da ne uništim neke lijepe detalje.

    Ekstra savjet: pazite pri paljenju, jer rižin papir gori brže 
od običnog. Uvijek imajte spremnu vlažnu krpicu pri ruci, a i inače to radite napolju i dalje od bilo čega zapaljivog.


    Rižin papir sam zalijepila ljepilom za dekupaž. Vrlo je zahvalan za dekupažiranje, pošto se ne gužva kao salveta, ali zato na podlogu prianja lijepo poput nje, bez vidljivih ružnih prelaza kao što to može biti slučaj sa dekupaž papirom. Lijepi se kao salveta, premazivanjem samo preko motiva, mada može i sa nanošenjem manje količine ljepila ispod motiva, a onda i preko. Drugi način je možda zgodniji jer papir fiksira,pa ga je odozgo lakše premazati.


    Dok se ljepilo sušilo, na unutrašnje strane bočnih ivica sam preko šablona nanijela Dora perla reljefnu pastu u boji koja je savršeno zaokružila čitavu temu i priču. Reljefna pasta je nešto rjeđe teksture, pa je šablon najbolje pričvrstiti onom istom molerskom trakom koju sam pomenula na početku. Ona šablon drži na mjesti i sprječava da se pomjeri i pokvari otisak. Odmah po nanošenju paste šablon se skida i pere pod mlakom vodom.


    Posljednji detalji koje sam dodala su otisci silikonskim pečatima. Na nekoliko mijesta sam otisnula tekst, poštanske žigove i slične motive bliske onima na rižinom papiru. Postupak je jednostavan: sunđer umočimo u akrilnu boju, višak skinemo tapkajući po ubrusu i onda njime boju nanesemo na silikonski pečat. Odmah ga pritisnemo na odabrano mjesto i ranomijerno pritisnemo da se lijepo oslika. Ako nanesete mnogo boje na pečat, rezultat će biti razmrljan i nejasan otisak, a ako je naneste premalo, motiv će biti isprekidan i blijed.


   Poslije sušenja svih boja i ljepila, završna faza je bilo lakiranje sjajnim lakom. Dodatno je istakao boje i cijelom poslužavniku dao lijep sjaj i zaštitu od ogrebotina.
    Potrebno je nanijeti nekoliko slojeva laka, sa potpunim sušenjem između svakog lakiranja.


Boje i motivi su se stopili u jednu skladnu i šik cjelinu.


    Detalji su ono što ovako uređen predmet čini jedinstvenim i posebnim. Možete odabrati koje motive i boje ćete koristiti, pa se na ovaj način može napraviti savršen poklon ili predmet za ličnu upotrebu.


    Na nekoliko mijesta sam onom istom reljefnom bojom dala malo sjaja i na unutrašnosti poslužavnika.


    Otisci pečata su rižin papir povezali i temom i bojom tako da to ne budu samo neki polijepljeni komadići papira.


    Još jedan projekat je time završen, a vama je prepušteno na maštu i volju da napravite nešto slično.


. Ako želite da se okušate u sličnim preuređenjima, sav potreban materijal ćete pronaći u Hobby Art centru u Sarajevu, kao i dodatne savjete za njihovo korištenje.


 Više mojih radova možete pogledati u albumima na mojoj FB stranici: Handmade by GordanaL

   Ako ste radije za video-tutorijale, bacite pogled i na moj Youtube kanal na kojem povremeno objavljujem DIY projekte u takvom obliku: Youtube - Handmade by GordanaL .



Нема коментара:

Постави коментар